החצי השני של הקשת: לדעת, להבין ולשנות זוגיות מאתגרת

 

זהו ספר חדשני ופורץ דרך המציג לראשונה בשפה העברית את הידע הקליני והממצאים המחקריים העדכניים ביותר לגבי השפעתה של הפרעת תקשורת על מערכות יחסים זוגיות ולגבי מצבן של נשים הנמצאות בזוגיות עם שונות נוירולוגית. השילוב בין מידע רב ערך לבין סיפוריהן האישיים של נשים לאורך תחנות חייהן השונות מעניק לקוראים חוויה עוצמתית ומעצימה. הספר כתוב בשפה בהירה ונגישה ומיועד לכל מי שרוצה לדעת, להבין ולצלוח את האתגרים ששונות נוירולוגית מביאה איתה למערכות יחסים רומנטיות.

 

האם ייתכן שבן הזוג שלך נמצא על הרצף האוטיסטי?

נשים רבות מתמודדות עם קשיי תקשורת קיצוניים בזוגיות שלהן, חוות חסך רגשי מתמשך ומצוקה חמורה, מבלי להעלות כלל על דעתן את האפשרות שבן זוגן נמצא על הקשת האוטיסטית. אחרות מבינות שבזה מדובר רק אחרי שנים ארוכות של בלבול וספקות המכרסמים בהן, עד לתחושה של אובדן השפיות.

 

ספר זה כולל מענה לשאלות:

  • מדוע רוב המבוגרים עם אוטיזם בתפקוד גבוה אינם מאובחנים?
  • כיצד מאפיינים אוטיסטיים באים לידי ביטוי בזוגיות ולמה אנשים מחוץ למערכת היחסים הזוגית אינם מבחינים בהם?
  • מה נשים בזוגיות עם שונות נוירולוגית חוות במשותף?
  • מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם האתגרים הייחודיים לזוגיות כזו?
  • כיצד ניתן לצמוח בתוך זוגיות עם שונות נוירולוגית?

 

הזמנה להצטרף למסע:

בהסתמך על מחקר הדוקטורט הנרחב שלי, הספרות הקיימת בתחום וניסיוני המקצועי העשיר כיועצת זוגית ומאמנת להעצמת נשים, אני, ד”ר פנינה ארד, מזמינה אתכם להצטרף אליי למסע מרתק ומטלטל שיאפשר לכם להתבונן מבעד למשקפיים חדשים על סיפורי חיים מוכרים של חברים, בני משפחה, או מטופלים, ואולי אפילו לזהות את הסיפור האישי שלכם.

 

לרכישת הספר המודפס

לרכישת הספר הדיגיטלי באתר עברית

לרכישת הספר הדיגיטלי באתר אינדיבוק

 

הספר זוכה להצלחה באמזון:

הספר יצא לאור באנגלית והושק באמזון בתחילת דצמבר 2020. הוא הפך לרב-מכר והגיע למקום הראשון במגוון רחב של קטיגוריות. הספר קיבל ביקורות מצוינות מאנשי מקצוע מובילים בתחום והוא ממשיך וצובר המלצות חמות מקוראים מדי יום. הספר כבר שינה את חייהם של אלפי נשים וזוגות ברחבי העולם.

ביקורות על הספר:

 

פרופסור טוני אטווד – מומחה בעל שם עולמי בתחום ממליץ על הספר:

“תכונות אופי רבות המקושרות לאוטיזם קוסמות לבת הזוג העתידית. בשלביה הראשונים של מערכת יחסים זוגית, המאפיינים השליליים של אוטיזם עשויים להיות מוסתרים, כך שבת הזוג אינה מודעת כלל לעומקם ולהשלכותיהם על הקשר ומצפה לזוגיות קונבנציונלית ומספקת. גם כאשר הקווים האוטיסטיים נחשפים או מזוהים ככאלה, קיימת נטייה להניח כי האהבה תיצור את ההבנה ההדדית ואת ההתאמות הנדרשות בתוך הקשר. למרות זאת, בני הזוג עשויים לגלות שמערכת היחסים אינה עונה על ציפיותיהם. אחת הבעיות המרכזיות שאיתה מתמודדת בת הזוג היא תחושה של בדידות והיעדר ידע הנוגע לאופן שבו מאפיינים אוטיסטיים משפיעים על זוגיות. הספר של פנינה ארד מבוסס על סקירה יסודית של הספרות המקצועית ועל המחקר המעמיק שלה והוא יספק תיקוף, חיבור וידע שיחזק את מערכת היחסים הזוגית”.

 

המלצות של קוראי אמזון מתורגמות לעברית:

 

“הרגשתי כאילו הספר נכתב עליי ועל מערכת היחסים שלי. יכולנו להיות פרק בספר. אני אסירת תודה על כך שנעשה מחקר בנושא של זוגיות עם שונות נוירולוגית. אני מודה מעומק לבי על האפשרות לדעת שאני לא לבד ושאני לא היחידה שחוותה את הבלבול ואת התחושות האלו של חוסר אונים. יחד עם זאת, התיקוף הזה גם מעציב אותי. וואו! פשוט וואו! אני רוצה בשיא הרצינות לרכוש עותקים של הספר הזה למשפחה שלו, ליועצים הזוגיים, לכל המטפלים האישיים שליוו אותנו לאורך הדרך ולכל מי שרק אפשר, כדי להפיץ את המידע ברבים. בכל הניסיונות המוטעים שעשיתי על מנת להבין מה קורה בקשר שלנו, זה נראה כאילו אני היחידה שאשמה בכול ושאני גרמתי לו להיות כזה. מעולם לא הצלחתי להגיע לפתרונות, להבנה או למחילה. שלא תבינו אותי לא נכון. לכל אחד מאיתנו יש את החלק שלו בהידרדרות הקשר הזוגי. אבל זה היה בלתי אפשרי להתקדם ולצאת מהמעגל הנוראי שהיינו בו כל עוד לא ראו אותי כפי שאני באמת, אלא רק דרך מה שהוא סיפר עליי, בעוד שאני קיבלתי על עצמי אשמה, הרבה מעבר לאחריות שלי על מה שהתרחש במערכת היחסים, ובכך בעצם הנצחתי את הסיפור שנוצר. הספר פוקח עיניים, מלא בתובנות ומספק משקפיים מתאימים להבין דרכם את הדברים. הספר בהחלט שינה את הדינמיקה עבורי, כשהבנתי שלקחתי כל כך הרבה דברים באופן אישי, על עצמי, כשזו בעצם לא הייתה רק אשמתי:.

 

” הספר מפיל אסימונים, מספק תיקוף, הסברים והכרה בכאב, בסבל ובקשיים שאיתם מתמודדות נשים הנשואות לגברים על הרצף האוטיסטי. אם את מרגישה אבודה, בודדה ומיואשת – זה הספר בשבילך!”

 

“הספר הזה מצוין! פנינה עשתה עבודה חשובה מאוד בסיכום הספרות הקיימת בנושא של מערכות יחסים עם שונות נוירולוגית. היא גם ביצעה הן מחקר כמותי, הן מחקר איכותני על מנת לחשוף בפני הקורא את מציאויות החיים האפשריות של נשים הנמצאות בזוגיות עם גברים על הרצף האוטיסטי. השילוב בין ניסיונה העשיר בעבודה עם זוגות שקיימת אצלם שונות נוירולוגית, יחד עם ציטוטים של נשים הנמצאות בזוגיות עם גברים בעלי מאפיינים אוטיסטיים, עוזרים לקורא להבין שישנם עוד רבים אחרים המתמודדים עם קשיים דומים ושישנם אנשי מקצוע המבינים מה נדרש על מנת לעבוד באופן יעיל עם שונות נוירולוגית במערכות יחסים זוגיות”.

 

“הכותרת המושכת נשענת על סקירה ספרותית נרחבת ומכילה תוצאות מקיפות של מחקר שבוצע על ידי הסופרת. תיאורי מקרה רלוונטיים וציטוטים של משתתפות המחקר סוללים את הדרך ללמידה כיצד מערכת יחסים עם שונות נוירולוגית שונה באופן מהותי ממערכת יחסים זוגית רגילה וכיצד היא  משפיעה על מצב בריאותן הפיזי והנפשי של נשים שנמצאות בזוגיות כזאת. זהו ספר שכולו העצמה. הסופרת מציעה נתיבים ברורים לשקילת מציאויות ואפשרויות. הנושאים הבולטים הם: מקורות משיכה אפשריים, דרכים לבטוח באינטואיציה, צעדים מעודדים שבהם ניתן לנקוט אם שני בני הזוג מעוניינים לשקם את מערכת היחסים הזוגית ותכנון אסטרטגיה פרקטית לסיום הקשר במקרים שבהם מאוחר מכדי להחיות אתו. חשוב מכול, היא מספקת טיפים לריפוי ושינוי. אני בהחלט יכולה לדמיין הפקה של סרט באורך מלא המתבסס על הספר, על מנת להעלות את המודעות למצב הזה”.

 

“הספר פוקח עיניים ומעודד. החיים לצד אדם קשה שגורם לך להרגיש כאילו את היחידה שיש לה בעיה גורמים לשיברון לב. הספר מספק את המידע הדרוש כדי להמשיך קדימה ומביא אתו תקווה לשינוי”.

“הספר של ד”ר פנינה ארד צריך להיכנס לרשימת הקריאה של לימודי עבודה סוציאלית וכל תכנית לימודים אחרת בתחום הטיפול והייעוץ. זאת גם קריאה חיונית עבור כל מי שנמצאת במערכת יחסים זוגית עם אדם על הרצף האוטיסטי. ד”ר ארד הציגה הסבר פשוט, רהוט ומגובה במחקרים, של המורכבות הפסיכולוגית והמצוקה הנחווית על ידי נשים הנמצאות בזוגיות עם שונות נוירולוגית (במילים אחרות, זוגיות של נשים נוירוטיפיקליות עם גברים מאובחנים באוטיזם, או כאלו שקיים חשד לגביהם שהם על הרצף האוטיסטי).

מכיוון שקיימת הערכה שמדובר ב-1 מתוך 40 אנשים הנמצאים על הרצף האוטיסטי, יש להניח כי כל מי שעובד עם נשים או עם זוגות, ייתקל בנושאים האלו, כך שמאוד חשוב שהמקרים האלו יזוהו, היות והרבה מאוד נשים, במיוחד נשים אמפתיות, רגישות, עם יכולת נתינה גדולה, סובלות במערכות יחסים כאלו, מבלי להבין מדוע כל כך רע להן ומדוע הן כל כך עצובות.

קראתי הרבה מאוד חומרים בנושא של הספקטרום האוטיסטי ומערכות יחסים זוגיות, אך מעולם לא נתקלתי בספר שהוא כה חד-אבחנה ורואה את הנולד כמו הספר הזה”.

 

“מערכות יחסים עם שונות נוירולוגית צריכות לקבל זמן אוויר!

קריאת הספר מתקפת את המודעות ההולכת וגדלה שלי על מערכות יחסים עם שונות נוירולוגית והשפעתן על זוגות ומשפחות. כפסיכותרפיסטית, אני מתבוננת הן על נשים, הן על גברים שבני הזוג שלהם נמצאים על הרצף האוטיסטי, ואני עדה למאבק שלהם להישאר ולקבל את האתגרים הנלווים לקשר. הספר מקיף וסוקר לעומק את המצב המורכב, מציג את המידע בבהירות ומסתמך על חומרי מחקר רציניים על מנת לספק תיקוף מבורך. להתמודדות הכואבת במאבק הזה מגיע לקבל את העבודה המצוינת שמספקת ד”ר ארד. עם סקירה ספרותית נרחבת המשתרעת על פני עשורים, איך ייתכן, שבאופן כל כך מצער, הנושא הזה נשאר לא ידוע, טאבו אומלל, ועדיין נזקק לחשיפה גלויה? בואו נפיץ את המידע ואת העבודה שלה, כך שאפשר יהיה לעזור לכמה שיותר אנשים. אני מעריכה ומודה על קבלת עותק של הספר לסקירה, ואני מבטיחה לעשות כמיטב יכולתי לקדם את הספר באופן נרחב, עם צאתו לאור. תודה רבה על הושטת היד לבנות הזוג הרבות, שלפני כן, לא הייתה להן שום דרך להבין את החוויה שאיתה הן מתמודדות”.

 

לרכישת הספר המודפס

לרכישת הספר הדיגיטלי באתר עברית

לרכישת הספר הדיגיטלי באתר אינדיבוק

 

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל