אספרגר וזוגיות – האם זה יכול לעבוד?

 

לכאורה, ניתן היה לשער כי אספרגר וזוגיות לא הולכים יד ביד. אך האמת היא כי לאור תפקודם הגבוה של אנשים עם אספרגר, נוכל לראות כי אחוז גבוה מהם מצליח לנהל מערכות יחסים זוגיות. יחד עם זאת, אין הדבר אומר כי קשיי היום יום של הזוגיות לא מכבידים על שני הצדדים, במיוחד במצבים מורכבים שכאלו. מרכז LeadUP בהנהלתה של ד”ר פנינה ארד, מזמין אתכם להצטרף למסע משותף בו תוכלו לקבל את הייעוץ והליווי המקצועי ביותר בתחום, כך שתוכלו לרכוש את הכלים להתמודדות מוצלחת עם מערכת היחסים שלכם.

בשלב הראשון, חשוב להבין כי אספרגר הינה למעשה תסמונת נוירו – ביולוגית מולדת ותורשתית הנמצאת כיום בהגדרת הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה. חשוב להבין כי אנשים אשר סובלים מאספרגר יכולים לרכוש לעצמם מנגנוני פיצוי והתמודדות עם העולם במהלך השנים, להתמקצע בעבודתם, לפתח מערכות יחסים זוגיות ולהקים משפחות. אך בשעה שמדובר על שילוב של אספרגר וזוגיות, חשוב לזכור כי צפויים לא מעט קשיים בדרך.

זאת לאור העובדה כי קיים קושי רב בתקשורת הזוגית, בהבנת האחר, קושי בהבעה של אמפתיה וביצירה של הדדיות. אין ספק כי כל מערכת יחסים עשויה להציב בפנינו אתגרים רבים, אולם כאשר מדובר על מצב בו מעורב אספרגר, חשוב להצטייד בהרבה סבלנות ובגישה פתוחה ללמידת דרכי תקשורת חדשות ויעילות במיוחד. זכרו כי אספרגר וזוגיות יכולים ללכת יד ביד, אך על מנת שהדבר יקרה, יש צורך להשקיע בקשר הזוגי ולתחזק אותו, במטרה להביא לשיפור התקשורת במערכת היחסים הזוגית שלכם.

 

 

לא ממהרים לוותר על האהבה

פירוק החבילה המשפחתית ומערכת היחסים הזוגית הינה החלטה קשה מאוד, אך חשוב לזכור כי זו ממש לא האפשרות היחידה אשר עומדת בפניכם. בעזרתו של מרכז LeadUP, ניתן יהיה לצאת למסע אשר נועד להעניק לכם ייעוץ, ליווי והכוונה במהלך הפגישות האישיות, הזוגיות או הקבוצתיות.

 

 

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל