קבוצת קסנדרה לנשים בזוגיות מאתגרת

אף אחד לא ממש מבין מה כל כך רע לך בזוגיות ועל מה את מתלוננת. אפילו החברות הכי טובות שלך אומרות לך שגם להן לא פשוט בכלל, שגם הן מתמודדות עם קשיים. שגם אצלן, האחריות על הבית ועל הילדים היא בעיקר שלהן.

יכול להיות שזה גורם לך להאמין שאת באמת מגזימה, שהציפיות שלך מבן הזוג הן לא ריאליות, שככה זה אצל כל הזוגות. יתכן שזה גורם לך להרגיש רע עם עצמך, לחשוב שאת ממש לא יודעת להעריך את כל מה שכבר יש לך, ושאת פשוט בוחרת להתמקד בחצי הכוס הריקה.  

אבל אם בכל זאת, עמוק בפנים, את מרגישה שמה שאת חווה במערכת היחסים הזוגית שלך הוא חריג, קיצוני, ושונה ממה שקורה אצל זוגות אחרים, אז את בטוח יודעת יותר טוב מכולם מה קורה אצלך בבית, גם אם אף אחד אחר לא מבין ולא רואה את זה.

ואני רוצה לחזק את ידייך ולומר לך לא לתת לאף אחד לערער את הביטחון שלך במה שהבטן שלך יודעת ומרגישה, כי את היחידה שחיה בתוך הזוגיות הזאת מסביב לשעון, ונושמת אותה 24/7. ואם בתחושה שלך, משהו מאוד לא תקין מתרחש בקשר שלכם, ואת מעריכה שהקשיים שאיתם אתם מתמודדים כזוג הם קיצוניים, הרבה מעבר למה שזוגות אחרים חווים, אז את צודקת.

כדאי מאוד שתסמכי על האינטואיציות שלך ותחשבי על האפשרות שאולי הסיפור האישי שלך, הוא בעצם הסיפור של קסנדרה.

השם קסנדרה לקוח מהמיתולוגיה היוונית. קסנדרה הייתה נביאה יפה וצעירה שקבלה את מתנת הנבואה מהאל אפולו. לאחר שסירבה להיענות לחיזוריו, קוללה על ידי אפולו, שאיש לא יאמין לה, אף שנבואותיה יהיו נבואות אמת, כך שקסנדרה נותרה עם ידע רב לגבי מאורעות עתידיים, אולם ללא היכולת לשנות אותם או לשכנע אחרים בתקפות נבואותיה. הביטוי ‘אפקט קסנדרה’ משמש לתיאור תופעה שבה אנשים החווים סבל רגשי ופיזי נתקלים בתגובות של חוסר אמון וחוסר הבנה כאשר הם מנסים לשתף אחרים בקשיים שהם חווים. עם הזמן, הכינוי ‘קסנדרה’ אומץ לשימוש על ידי נשים הנמצאות בזוגיות עם שונות נוירולוגית, במיוחד במקרים שבהם בן הזוג לא אובחן באופן פורמאלי.

חשוב שתדעי שאת לא לבד!!! ‘תופעת קסנדרה’, מוכרת וידועה בחו”ל, ומשמשת כבר שנים רבות לתיאור מצבן של נשים הנמצאות בזוגיות עם גברים לא מאובחנים על הרצף האוטיסטי. וגם בארץ, למרות שהמודעות כאן הרבה יותר נמוכה מאשר בחו”ל, יש לא מעט נשים המתמודדות עם מאפיינים אוטיסטיים אצל בן הזוג שלהן ועם האתגרים ששונות נוירולוגית מביאה לתוך מערכות יחסים זוגיות.

כאשר את נמצאת הרבה זמן במערכת יחסים עם גבר שיש לו קווים אוטיסטיים, קורים לך כמה דברים: במשך הזמן את מרגישה שאת הולכת ונעלמת, מאבדת את הביטחון העצמי שלך ואת כל כוחותייך. במקום העצמי הקודם שלך, עולה דומות שאת בקושי מזהה כעצמך. את כל כך בודדה, כל כך פגועה וכל כך כועסת. את מרגישה מבודדת, כי הקשרים החברתיים שלך פחתו, את לא מרגישה מובנת על ידי האנשים שמכירים אותך, ועם הזמן, את גם לומדת לא לדבר על הבעיות שלך עם אחרים, כי אף אחד לא באמת מצליח להבין מה כל כך קשה לך. לפעמים, את מגיעה ממש לקצה, מרגישה שאת הולכת ומאבדת את השפיות שלך.

עמוק בתוך תוכך, את כנראה יודעת שהציפיות שלך מבן זוגך – לא באמת בשמיים, שאת בסך הכול רוצה מערכת יחסים זוגית רגילה, שמתקיימת בתוכה תקשורת הדדית, שותפות ואינטימיות. ואני משערת שאת חיה בתוך שממה רגשית כל כך גדולה, וויתרת כבר על כל כך הרבה מהצרכים שלך, שרק מי שנמצאת במצב דומה, יכולה להבין מה את עוברת ובאיזה חסך רגשי את חיה. ואני גם רוצה שתדעי שאותה בחורה שופעת ביטחון ומלאת חיים שפעם היית, לא נעלמה, גם אם נדמה לך לפעמים שכן. היא עדיין נמצאת שם בפנים, וצריך רק לבוא אתה במגע, להעיר אותה, להזכיר לה מי היא באמת ולמה היא מסוגלת.

קבוצה של נשים המתמודדות עם אתגרים דומים תספק לך מסגרת מכילה ותומכת המאפשרת שיח, שיתוף וקבלה בלתי שיפוטית. לקבוצה יש כוח אדיר, וביחד, הרבה יותר קל לחדש כוחות, להתחזק, ולהניע תהליכי שינוי.

 

אני מזמינה אותך באהבה להצטרף לקבוצת קסנדרה.

כל הפרטים בקישור:

מידע והרשמה לקבוצת קסנדרה

 

אל תתמודדי לבד!

אשמח לדבר איתך ולענות על שאלותייך,

ד”ר פנינה ארד, 0507865822

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל