עשר על: צמיחה, התפתחות וטיפול עצמי בתוך זוגיות מאתגרת

  1. הכיני רשימה ארוכה של כל תכונותייך הטובות, של הדברים שאת אוהבת בעצמך ושל הפידבקים החיוביים שאת מקבלת מאחרים. קראי את הרשימה לפחות פעם ביום והזכירי לעצמך כמה את נפלאה ונהדרת.
  2. קראי ספרים, הקשיבי לשירים אהובים או צפי בסרטים היכולים לתת לך השראה ולספק לך רעיונות לחיים מלאי עניין ומשמעות.
  3. חזרי לספסל הלימודים ללמוד משהו שתמיד עניין אותך, לעשות את התואר שתמיד חלמת עליו, ללמוד שפה או מיומנות חדשה. הזכירי לעצמך שאף פעם לא מאוחר מדיי להתחיל ללמוד משהו חדש, להתפתח ולצמוח.
  4. התחילי לעסוק במשהו יצירתי כמו פיסול, ציור, כתיבה, נגינה או אפייה. נסי להיזכר בדברים שאהבת לעשות לאורך שנות ילדותך. חזרי לתחביב ישן שלך או מצאי לעצמך תחביב חדש.
  5. בחרי פעילות ספורטיבית שתוכלי להתמיד בה כמו: הליכה/ ריצה/ ריקוד/ רכיבה על אופניים. זו יכולה להיות פעילות גופנית שתבצעי בחוץ, בחדר הכושר או בבית מול מסך המחשב. מה שחשוב הוא שתעשי אותה באופן קבוע לפחות מספר פעמים בשבוע.
  6. הכיני רשימה ארוכה של דברים המשמחים אותך, כמו טיול בחיק הטבע, בילוי עם חברות, עיסוי, אמבטיית קצף, או צפייה בסדרת טלוויזיה אהובה. עשי כל אחד מהדברים האלו לעיתים קרובות.
  7. פני זמן יומי לרגיעה ולמנוחה. נצלי אותו לנשימות מודעות, להרפיה, לתרגול מיינדפולנס, יוגה, דמיון מודרך, או כל מדיטציה אחרת שאליה את מתחברת.
  8. פרגני לעצמך לפחות ערב אחד בשבוע שהוא רק שלך. תכנני קדימה פעילויות מהנות שתוכלי לצפות להן, שבצי אותן ביומן והכניסי אותן ללוח הזמנים השבועי שלך. 
  9. אפשרי לעצמך כמה שיותר רגעים של צחוק פרוע, התלהבות ושחרור מכל מחויבות. מגיע לך ליהנות מהחיים וכדי שתוכלי להמשיך ולהעניק באהבה לאחרים, מלאי קודם כל את עצמך באנרגיות חיוביות.
  10. הכיני לעצמך תכנית פעולה להפיכת החלומות שלך למציאות. כתבי לעצמך רשימת שאיפות מוגדרות וברורות. מתחת לכל אחד מהיעדים אליהם את שואפת להגיע, כתבי את סדרת הפעולות הנדרשת לצורך השגת היעד. הגדירי לעצמך לוחות זמנים לביצוע כל פעולה. היעזרי בכל מי שיכול לסייע לך להגשים את חלומותייך.

 

ואם כשאת מסיימת לקרוא את הרשימה הזו את אומרת לעצמך משהו כמו: טוב ויפה, אבל  מאיפה אני מוצאת זמן לעשות את כל הדברים האלו?

אז את מוזמנת להמשיך לקרוא.

קודם כל, אני מבטיחה לך שתוכלי למצוא את הזמן לעשות את כל הדברים שבאמת תרצי לעשות מתוך הרשימה הזאת, גם אם את עובדת במשרה מלאה, גם אם את מגדלת ילדים קטנים וגם אם את נמצאת בזוגיות שבה רוב העול נופל על הכתפיים שלך.

זה מתחיל בהחלטה לדאוג ולטפל בעצמך, כי את לא פחות חשובה מאף אחד אחר. ואם את מוטרדת מכך שזה יבוא על חשבון הילדים שלך, הסירי דאגה מלבך. הם ירוויחו הרבה יותר מבילוי זמן איכות עם אמא שמחה ומאושרת מאשר משהות ממושכת במחיצת אמא מרירה ומתוסכלת.

 

סביר להניח שאם תמשיכי לבצע את כל אותן מטלות יומיומיות שבאחריותך ושאולי נדמה לך שאת חייבת לעשות, אכן לא תמצאי את הזמן הפנוי לעצמך, לצרכים שלך ולדברים שהיית רוצה לעשות. אבל האם את באמת חייבת לעשות את כולן?

אין ספק שאת יכולה להוריד מעצמך לפחות חלק מהדברים השגרתיים שאת עושה במשך היום ולהעביר אותם הלאה. אם את נוהגת לקחת על עצמך את כל מה שאחרים מפילים עלייך, את יכולה ללמוד לסרב באסרטיביות לדרישות המופנות כלפייך ולעשות רק את הדברים שמתאים לך לעשות. את יכולה להאציל יותר סמכויות לבני משפחתך, ואם אין אנשים קרובים שיכולים להתגייס ולעזור, את תמיד יכולה להשיג עזרה בתשלום. אפשר לקחת בייביסיטר, לקנות אוכל מוכן, להעסיק עוזרת ובעצם, אפשר למצוא פתרון יצירתי כמעט לכל דבר. אין מחיר לבריאות הפיזית והנפשית שלך ואני מציעה שתראי כל הוצאה כספית כזאת כמשתלמת.

בכל נקודת זמן ניתן להחליט לדאוג לעצמנו, לשנות הרגלים ישנים ולהכניס לחיינו דברים חדשים. 

 

נשים הנמצאות בזוגיות מאתגרת מוצאות את עצמן לעיתים קרובות נושאות בעומס רב לבדן, מבלי לזכות לתמיכה או לפירגון מצד בן הזוג שלהן. כתוצאה מכך, הרבה מהן מוותרות לחלוטין על השקעה בעצמן, פשוט בגלל שהן לא מצליחות לפנות זמן עבור הצרכים שלהן, או כי הן מרוקנות מאנרגיה וכבר לא נותר להן כוח.

מה שקורה לאותן נשים הוא שעם הזמן, הן פשוט נכבות ונובלות, לפעמים אפילו מבלי לשים לב שזה מה שקורה להן. הן שוקעות לתוך תחושות קשות של ייאוש, דיכאון וחוסר אונים. מצבן הנפשי משפיע מן הסתם גם על בריאותן, כך שפעמים רבות, הן נהיות חולות ואף סובלות ממחלות כרוניות ואוטו-אימוניות. עם הזמן, אותן נשים שוכחות מי הן היו בעבר, מה הצליחו להשיג בצעירותן, מה אהבו לעשות ומה היו החלומות שלהן.

נכון שלא פשוט לצמוח כשאין לצידך מישהו שיזכיר לך כמה את נפלאה ונהדרת ולאיזה מקומות את יכולה להגיע, או כשאין לך שותף פעיל ומעורב בגידול הילדים ובתחזוקה השוטפת של הבית. אבל כשאת מוותרת לעצמך, את בעצם מפסידה כפליים. גם אין לך את האחד הזה לצידך, וגם אינך מקדישה את הזמן הראוי לכל אותם דברים שאת אוהבת והיית רוצה לעשות.

לא משנה בת כמה את, אף פעם לא מאוחר מדיי מכדי להתחיל להשקיע בעצמך. את הרי יודעת, שאף אחד לא יעשה את זה עבורך.

ואם את לא מצליחה לראות איך זה אפשרי, או צריכה ליווי ותמיכה בדרך, פרגני לעצמך את העזרה הנדרשת לך כדי ליצור לעצמך שנה של צמיחה והתחדשות.

זה לגמרי בידיים שלך!

 

נשים רבות מתמודדות עם קשיים קיצוניים בזוגיות שלהן, מבלי להעלות כלל על דעתן את האפשרות שבן זוגן נמצא על הקשת האוטיסטית. אחרות מבינות שבזה מדובר רק אחרי שנים ארוכות של בלבול וספקות המכרסמים בהן, עד לתחושה של אובדן השפיות.

הספר החדש שלי: “החצי השני של הקשת” והקורס המקוון “נשים בזוגיות על הרצף” מציגים לראשונה בעברית את הידע הקליני והממצאים המחקריים העדכניים ביותר לגבי השפעתה של הפרעת תקשורת על מערכות יחסים זוגיות ולגבי מצבן של נשים הנמצאות בזוגיות עם גברים על הרצף האוטיסטי. הם מספקים כלים להתמודדות עם האתגרים הייחודיים לזוגיות כזאת, לקבלת החלטות לגבי המשך הקשר הזוגי ולהובלת שינויים משמעותיים ברמה האישית, הזוגית והמשפחתית.

הספר והקורס מיועדים לנשים הנמצאות בזוגיות מאתגרת, לאנשי מקצוע ולכל מי שרוצה לדעת, להבין ולצלוח את האתגרים ששונות נוירולוגית מביאה איתה למערכות יחסים רומנטיות.

למידע נוסף על הספר

למידע נוסף על הקורס

 

בעקבות המלחמה, יצאתי למבצע “תובנות ברזל”- לפיצוח זוגיות מאתגרת.

זה אומר שאת מקבלת הנחה מאוד משמעותית, של 50%, על הקורס המקוון: “נשים בזוגיות על הרצף” ויכולה לרכוש אותו בעלות של 389 ₪ בלבד.

בתמורה להנחה הזאת – אני מבקשת ממך לתרום, כפי יכולתך, לכל גוף/ ארגון/ עמותה שתבחרי, הפועלים לרווחת חיילי צה”ל ו/או תושבי העוטף.

את התרומה את מעבירה באופן ישיר לאן שבחרת לתרום. אין שום צורך שתדווחי לי למי תרמת ובאיזה סכום. כל תרומה מבורכת!

חשוב לי להדגיש שהגישה לקורס היא ללא הגבלת זמן, כך שגם אם אין לך כרגע פניות, סבלנות, או כוח לצפות בו – הוא יחכה לך!

 

 

אשמח ללוות אותך בדרך לשינוי,

ד”ר פנינה ארד, 0507865822

פגישות ייעוץ אישיות וזוגיות מתקיימות גם אונליין.

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל