מרוב עצים לא רואים את היער

אחד הדברים המאפיינים אנשים עם הפרעת תקשורת הוא יכולת מיקוד מאוד גדולה בפרטים קטנים. המוח שלהם מכוון להתמקד בדברים שעין רגילה נוטה להתעלם מהם וההתנהגות הנלווית לכך היא לעיתים קרובות מיקוד בפגמים וביקורתיות מאוד גדולה כלפי בת הזוג וכלפי הסביבה בכלל. מכיוון שאנשים עם הפרעת תקשורת סובלים הרבה פעמים מרגישות חושית מוגברת לגירויים כמו אור, רעש, ריח או מגע ועשויים להפגין כפייתיות בקשר לדברים מסוימים, ישנם גירויים שלפעמים מפריעים להם באופן שהם פשוט לא מצליחים להתעלם מהם. זה יכול להיות כלים שלא הוכנסו למדיח כמו שהם אוהבים, חפצים שהונחו שלא במקומם, תאורה או רעשי רקע מסוימים שהם בלתי נסבלים מבחינתם וכדומה.  

בזירה התעסוקתית, ישנם מקצועות שבהם דיוק ודקדקנות מהווים יתרון מובהק, ואכן, אנשים עם הפרעת תקשורת יכולים לקצור הצלחות ולהגיע להישגים מרשימים במגוון רחב של תחומים. בזירה הביתית, כשהיכולת הזאת מתורגמת לביקורת בלתי פוסקת, למיקוד בדברים פעוטים ושוליים ובשאיפה מוגזמת למושלמות, הנטייה הזו שלהם לתקן ולהעיר על כל דבר קטן בהחלט יכולה לשגע את בת הזוג ולגרום להידרדרות הקשר הזוגי. לא מעט מהנשים שאני פוגשת חיות ממש תחת טרור תוך ניסיון לעמוד בסטנדרטים בלתי הגיוניים ולהתאים את עצמן לבקשות ולדרישות נוקשות של בן הזוג, כשאלו למעשה נובעות מסף רגישות גבוה או נמוך במיוחד כלפי גירויים שונים. כשהן לא מצליחות לעמוד במשימה, הן נאלצות לספוג ביקורת נוקבת ובלתי מתפשרת שמעצימה את תחושת הכישלון שלהן.

ויותר מזה, כאשר בן הזוג מצליח לתעל את כישוריו הייחודיים ואת תשומת הלב שלו לפרטים למצוינות מקצועית וזוכה על כך לשבחים ולהערכה רבה בעבודה, הוא לא פעם גם מפתח תחושה של עליונות ודפוסי התנהגות של זלזול בבת הזוג שביצועיה, להערכתו, פחותים משלו. הוא כמובן לא רואה את כל ההשקעה הרגשית שלה בבני המשפחה ואת המאמצים שהיא משקיעה בתחזוקת הקשר הזוגי. גברים עם הפרעת תקשורת מתקשים הרבה פעמים לראות את התמונה המלאה, להפריד בין העיקר לתפל ולראות איך ההצמדות שלהם לפרטים הקטנים פוגעת בבת זוגם, גורמת לנזק בלתי הפיך אצל הילדים שלהם ומחבלת במערכת היחסים הזוגית והמשפחתית. זה מאוד עצוב, אבל זה בדיוק מה שקורה כשמרוב עצים, לא רואים את היער. 

אף אחד מאתנו לא אוהב לקבל ביקורת מבן או מבת הזוג שלו, ובצדק. מעבר לכך שזה לא נעים, ביקורת היא כמו רעל שמחלחל, מזהם את האווירה ומעכיר את הקשר הזוגי. הצרוף ‘ביקורת בונה’ מאוד מטעה. ביקורת הורסת וכשהיא מגיעה בתדירות גבוהה, היא פוגעת ביחסים ומערערת את הביטחון העצמי של מי שסופג אותה.  

כאשר מבינים שתשומת לב מוגברת לפרטים קטנים וביקורתיות מוגזמת עשויים להיות חלק מהמאפיינים של הפרעת תקשורת בלתי מאובחנת, זה מאפשר לראות את הקשיים שאיתם מתמודדים במערכת היחסים הזוגית באור אחר ולהתחיל ללמוד כיצד להתמודד איתם באופן יעיל.

אשמח לספק מידע נוסף, לענות על שאלות ולעזור לכם להתגבר על הקשיים במערכת היחסים הזוגית שלכם,

ד”ר פנינה ארד: 0507865822

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל