למצוא ולהפיץ את האור הייחודי שלך

לכל אחת מאתנו יש את האור הפנימי שלה, את התכונות, הכישורים והיכולות הייחודיות שלה. כל אחת מאתנו ניחנה ביופי משלה, פנימי וחיצוני.

הבעיה היא שלא תמיד אנחנו מצליחות לראות את היופי הזה שלנו.

הכי קל לראות את האור הייחודי שלנו כאשר בן הזוג שלנו רואה אותו גם, כשיש לצידנו מישהו שמעריך, מפרגן ומחמיא לנו על איך שאנחנו נראות, על מה שאנחנו עושות, על ההישגים שלנו. מישהו שעומד לצידנו בטוב וברע, מעודד, תומך ומרים אותנו, גם כשאנחנו נופלות.

הבעיה היא שלא לכולנו יש בנמצא בן זוג כזה, ולפעמים, לא רק שבן הזוג לא רואה את נקודות החוזק ואת האור שבנו, אלא שהוא נוטה להתמקד בחולשות שלנו, בכישלונות, במקומות החשוכים שבהם אנו מתקשות.

מה שקורה לנשים כאשר בן הזוג שלהן מרבה לבקר אותן, משפיל או מזלזל בהן, או כשהוא ממעט להעריך אותן, או להביע כלפיהן רגשות של חיבה או אהבה, הוא שהן מאבדות עם הזמן את האמונה שלהן בעצמן וביכולותיהן ואת שמחת החיים שלהן. הביטחון העצמי שלהן מתערער ולאט לאט, הן עצמן מפסיקות לראות את האור שבהן ומפסיקות ליהנות ממנו ולהפיץ אותו. הן מרגישות כבויות ושוקעות למקום חשוך של דכדוך או דיכאון. הן לא פעם מזניחות את עצמן ואת הצרכים שלהן, שוכחות מה הן פעם רצו ואהבו לעשות.

יוצא לי לפגוש בקליניקה הרבה מאוד נשים שנמצאות בזוגיות על הרצף, עם גברים שיש להם הפרעת תקשורת בלתי מאובחנת, מבלי להיות מודעות לכך שהן בעצם מתמודדות עם הפרעה נוירו-התפתחותית מולדת בזוגיות שלהן. בן הזוג שלהן מאוד נוקשה וביקורתי. הוא ממעט להחמיא ולפרגן ומתקשה מאוד להביע את רגשותיו. הנטייה הטבעית של אנשים עם הפרעת תקשורת לראות את הפרטים הקטנים ולהיות אובססיביים לגביהם, הקשיים שלהם בוויסות חושי ורגשי, כל אלו גורמים להם להתמקד בתכונות השליליות של בת הזוג ובדברים שמפריעים להם. הגברים האלו מתנהלים לא פעם כאילו הם נמצאים בבית-משפט. נצמדים לעובדות, מחפשים הוכחות, בטוחים שהצדק איתם.

בחלק מהמקרים, הגברים האלו גם מתנערים מאחריותם לגבי הבית והמשפחה. התפקוד ההורי והניהולי שלהם לקוי, כך שרוב הנטל הביתי נופל על כתפיהן של הנשים שלצידם והן מרגישות כמו אימהות חד-הוריות. השגרה השוחקת, המלחיצה והמאתגרת לצדו של בן זוג עם הפרעת תקשורת, המריבות שלא נגמרות, המטלות האינסופיות, כל אלו מובילים פעמים רבות נשים לוותר על השקעה בעבודה תובענית, על הקריירה שתמיד חלמו עליה או על השאיפות שהיו להן בצעירותן. 

נשים בוחרות להישאר בזוגיות כזאת מכל מיני סיבות. לחלקן יש צורך מאוד גדול לשמור על שלמות המשפחה. לחלקן אין עצמאות כלכלית. הן לא מרוויחות מספיק כסף, או לא עובדות כלל לפרנסתן. רובן, כבר לא מאמינות שהן מסוגלות להסתדר לבד מבחינה כלכלית ולא מצליחות אפילו לדמיין את עצמן מפרקות את הקשר הזוגי ופותחות דף חדש עם מישהו אחר. לפעמים, הן פשוט מעדיפות להישאר במקום המתסכל, שבכל זאת, נוח מבחינות מסוימות, על פני התמודדות עם תהליך מורכב של גירושים ויציאה לעתיד מעורפל של חוסר וודאות. 

 

נשים רבות מתמודדות עם קשיי תקשורת קיצוניים בזוגיות שלהן, מבלי להעלות כלל על דעתן את האפשרות שבן זוגן נמצא על הקשת האוטיסטית. אחרות מבינות שבזה מדובר רק אחרי שנים ארוכות של בלבול וספקות המכרסמים בהן, עד לתחושה של אובדן השפיות.

הספר החדש שלי: “החצי השני של הקשת” והקורס המקוון “נשים בזוגיות על הרצף” מציגים לראשונה בעברית את הידע הקליני והממצאים המחקריים העדכניים ביותר לגבי השפעתה של הפרעת תקשורת על מערכות יחסים זוגיות ולגבי מצבן של נשים הנמצאות בזוגיות עם גברים על הרצף התקשורתי. הם מספקים כלים להתמודדות עם האתגרים הייחודיים לזוגיות כזאת, לקבלת החלטות לגבי המשך הקשר הזוגי ולהובלת שינויים משמעותיים ברמה האישית, הזוגית והמשפחתית.

הספר והקורס מיועדים לנשים הנמצאות בזוגיות מאתגרת, לאנשי מקצוע ולכל מי שרוצה לדעת, להבין ולצלוח את האתגרים ששונות נוירולוגית מביאה איתה למערכות יחסים רומנטיות.

למידע נוסף על הספר

למידע נוסף על הקורס

 

נכון שזה היה יכול להיות נפלא אם לכולנו היה בן זוג תומך ומפרגן שרואה את האור שלנו ועוזר לנו להפיץ אותו. יחד עם זאת, התלות באישורים חיצוניים של בן הזוג, מאוד מגבילה ומצמצמת, במיוחד כשהקשר הזוגי הוא עם מישהו שכבר מזמן לא רואה את האור שבנו או מתקשה לבטא אותו באופן מילולי.

מה שאני בעצם רוצה לומר, הוא שבין אם את בוחרת להישאר או לעזוב את מערכת היחסים הזוגית שלך, יש לך תמיד את היכולת לבחור ולהשקיע בעצמך, לטפח את החוזקות שלך, לתת לשאיפות ולחלומות שלך מקום, להפנות את הזרקור אל נקודות האור שלך, לדאוג לעצמך ולהעצים את הטוב שבחייך.

אם את מרגישה שהזוגיות שלך לא מיטיבה אתך, שהקשר הזוגי שלך גורם לך לאבד מזוהרך, שאת כבויה ושאת כבר מזמן מתקשה לראות את נקודות האור שבך, את מוזמנת לדבר אתי ולראות כיצד את יכולה, למרות הנסיבות, להחזיר לעצמך את האמונה ביכולותייך, להשיב לעצמך את שמחת החיים שאבדה לך ולמצוא את הדרך המתאימה ביותר עבורך להפיץ את האור הפנימי שלך.

 

חג אורים שמח!

ד”ר פנינה ארד, 0507865822  

שיחות אישיות וזוגיות מתקיימות גם אונליין.

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל