בעיות תקשורת בזוגיות

בני הזוג שלנו הם אלו הקרובים אלינו ביותר בחיים הבוגרים שלנו. הם כל כך מיוחדים עבורנו עד שבחרנו בהם להיות אלה שיחלקו עמנו את חיינו. אנו יודעים עליהם הכל – איך הם שותים את הקפה שלהם בבוקר, מהי הלהקה שהם הכי אוהבים, מהם הדברים שהם הכי נהנים לעשות, ובעצם – הכל. או לפחות כך נדמה לנו. לעיתים, אנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים עם בעיות תקשורת בזוגיות, שלא הבחנו בקיומן בתחילת הקשר, ואף יותר מכך, כאלו הנובעות מהפרעת תקשורת שלא אובחנה אצל בן הזוג עד היום. 

את ודאי שואלת את עצמך כיצד לא הבחנת בכך לפני כן. דעי לך, שהדבר לא מפתיע כלל, ושאת אינך לבדך. שמי פנינה ארד ואני מזמינה אתכם ללמוד ולהכיר מחדש זה את זו, בצילה של ההפרעה שהייתה עד היום חלק מחייכם, אך רק לאחרונה מקבלת שם.

 

קווים לפתירת בעיות תקשורת בזוגיות

 

המפתח להשבת החיים לקדמותם ופתירת בעיות תקשורת בזוגיות מצוי אצל כל אחד מבני הזוג. עליכם להבין, ניתן לחוות מערכת יחסים זוגית מספקת ומאושרת, גם אם קיימת הפרעת תקשורת אצל אחד מכם או אצל שניכם. כמובן, אם אתם חושדים שאכן זהו הגורם לקשיים ולקונפליקטים המרובים במערכת היחסים שלכם, ייתכן שאתם מבוהלים מעט. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להתמודד טוב יותר, ולהתקרב מחדש זה לזו:

 

  • מצאו את הזמן המתאים לשיחה – גם כשאתם זקוקים לתמיכה מבן או בת הזוג, וודאו שהם יכולים כרגע להקשיב לכם, שמא אינם מוטרדים בעצמם או עסוקים במשהו אחר. אל תכפו את עצמכם עליהם אם אינם פנויים לכך ואם אינם מסוגלים כרגע להקשיב. קבעו איתם זמן נוח לשיחה שיתאים לשניכם.

 

  • למדו לנהל את הכעס שלכם – התפרצויות זעם ו/או שימוש במילים פוגעניות, או מנגד, שתיקה והתעלמות, אלו התנהגויות אלימות שיש להם השפעה הרסנית על מערכת היחסים הזוגית. התרחקו מהסיטואציה כאשר אתם כועסים, עשו מה שאתם צריכים לעשות כדי להירגע, ורק לאחר מכן, דברו עם בן או בת הזוג שלכם לגבי מה שעורר את כעסכם.

 

  • תהיו חיוביים – לא רק בזוגיות, אלא בחיים בכלל. שיחות שנפתחות בנקודה חיובית ירגיעו את שותפכם לשיחה ויתרמו לאווירה של הקשבה, הבנה והסקת מסקנות.

 

  • אל תאשימו – נסו להימנע מהאשמות, גם אם אתם בטוחים שהצדק עמכם. דברו על עצמכם ועל התחושות שלכם, תוך שימוש במילה ‘אני’, ולא ב’אתה’. ביקורת והאשמות רק מרחיקים את בן או בת הזוג ויוצרים אצלם צורך להתגונן ולהדוף את האשמה.

 

  • אתם לא קוראי מחשבות – כשאתם מניחים שאתם יודעים מה מתרחש בעולמו הפנימי של האחר, מה הוא חושב ולמה הוא התכוון, אתם הרבה פעמים טועים. אל תמהרו לפרש את דברי בן או בת הזוג באופן שלילי והיו ברורים כאשר אתם הם אלה שמדברים. השתמשו בשאלות הבהרה וודאו שהמסר שניסיתם להעביר הובן כהלכה. זה באחריותם של שני הצדדים לבדוק אם המסר התקשורתי עבר היטב, כפי שהתכוונו להעבירו.

בעיות תקשורת בזוגיות

 

לומדים להכיר זה את זו מחדש

 

אף אחד לא אוהב להיות חלק ממערכת יחסים זוגית שאינה מתפקדת. כאשר מדובר בקשיי תקשורת קיצוניים בזוגיות, ובמיוחד בכאלה שמקורם בהפרעת תקשורת מאובחנת או לא מאובחנת, לא פשוט להתמודד אתם לבד. זה מצריך רצון, מוטיבציה והשקעה של עבודה מאומצת במטרה ללמוד ולהבין את סגנון התקשורת הייחודי של כל אחד מבני הזוג ולהצליח לדבר בשפה שלו. מרכז LeadUP בניהולה של ד”ר פנינה ארד, מתפקד כבית חם לייעוץ והכוונה עבור אלו שאינם בורחים מהבעיות שלהם, אלא בוחרים לעמוד מולן באומץ ובנחישות. אני מזמינה אתכם לאפשר לי לעזור לכם להתמודד טוב יותר עם החיים לצד בן זוגכם המיוחד.

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל