אפשר לצאת מדיכאון בלי תרופות

“אני לוקחת ציפרלקס כבר ארבע שנים”, היא סיפרה לי, “אבל בזמן האחרון, אפילו הכדור כבר לא מצליח לטשטש את התחושות הקשות שלי. הבדידות הגדולה שלי בתוך הנישואים מדכאת. אנחנו גרים ביחד באותו הבית, אבל לגמרי לחוד. מאז שהילדים עזבו את הבית, אין לי עם מי לדבר. אני מיואשת”.

הרבה נשים מגיעות אליי לקליניקה כשהן סובלות מתסמינים שונים של דיכאון כמו ירידה ניכרת במצב הרוח ובאנרגיות, אובדן תחושות של סיפוק והנאה, עייפות מאוד גדולה וכדומה. חלק מאותן נשים מספרות לי שהן נוטלות ציפרלקס או תרופות אחרות כבר הרבה מאוד זמן ושהכדורים האלו כבר הפסיקו להשפיע עליהן. לאחרונה, אפילו שמעתי מכמה נשים שהבעל שלהן המליץ להן להתחיל לקחת כדורים נגד דיכאון אם כל כך רע להן…

והאמת? זה ממש מכעיס אותי, בעיקר כי בשנים האחרונות זו כבר ממש לא בעיה לקבל מרשם לתרופות נוגדות דיכאון, אפילו מרופאי המשפחה בקופות החולים. ידם של רובם, מאוד קלה על ההדק והם יספקו את המרשם בשמחה, לרוב מבלי לשאול יותר מדיי שאלות.

אבל כאשר תסמיני הדיכאון קשורים קשר הדוק למערכת היחסים הזוגית, הרי שנטילת כדורים לא תשנה בשום צורה לא את הזוגיות ובטח שלא את בן הזוג. הכדורים פשוט מערפלים את המציאות הקשה ומקלים במידה מסוימת את ההתמודדות עם קשיים יומיומיים, עד שהשפעתם נחלשת בהדרגה.

מחקר נטל המחלות הגלובלי מצביע על הפרעות דיכאוניות כמובילות בנטל המחלות העולמי ועל פער מגדרי, כאשר שיעור ההפרעות הדיכאוניות גבוה יותר אצל נשים מאשר אצל גברים. מחקרים רבים מוצאים קשר מובהק וברור בין איכות שלילית של חיי נישואים לבין דיכאון, בעיקר אצל נשים. אינטימיות נמוכה עם בן הזוג נמצאה כמשתנה בעל ההשפעה המכרעת ביותר על התפתחות של דיכאון אצל נשים.

אחד הממצאים הבולטים במחקר הדוקטורט שלי היה כי נשים שבן זוגן מאובחן עם אוטיזם בתפקוד גבוה ונשים החושדות כי בן הזוג שלהן נמצא על הספקטרום האוטיסטי מדווחות על רמות גבוהות יותר של סממני דיכאון ועל רמות חומרה גבוהות יותר של סממני דיכאון לעומת נשים בזוגיות רגילה. הממצא הזה לא ממש מפתיע. נשים שנמצאות במערכת יחסים זוגית עם גבר שממעט להביע חיבה, תמיכה או פרגון וממעט לתקשר איתן, סובלות מבדידות ומחסך רגשי גדול והגיוני מאוד שהן אכן ישקעו למצבי דכדוך ודיכאון.

גם המדענים החברתיים המובילים בעולם טוענים כי הסיבות העיקריות לדיכאון אינן ביולוגיות וכי מקור הבעיה אינו נעוץ בחוסר איזון כימי במוח, אלא בתנאים סביבתיים. הגישה החדשנית שהם מובילים מבהירה כי הכאב הרגשי הוא סימן ברור לכך שצרכים נפשיים טבעיים אינם מקבלים מענה וכי הדרך הטובה והיעילה ביותר להתגבר על דיכאון הינה להתחיל לתת מענה לצרכים האלו ולמצוא פתרון לגורמים הראשוניים שהובילו לדיכאון.

אני נוכחת מדי יום כמה שזה נכון. בשנים האחרונות ליוויתי מאות נשים וזוגות בקליניקה שלי ועזרתי להרבה מאוד נשים לצאת ממצבי דיכאון ללא תרופות ולהשיב לעצמן את החיוניות ואת שמחת החיים שלהן. אמנם אין לי איזו גלולת קסם שיכולה לחולל את השינוי בן- לילה, אבל תהליך קצר מועד המשלב טכניקות מעולם האימון, ה-NLP והמיינדפולנס ומבוסס על גישה שלוקחת בחשבון את תמונת המציאות המורכבת של נשים הנמצאות בזוגיות מאתגרת, בהחלט עשוי לחולל קסמים ולשנות את המצב הנפשי מקצה לקצה.

אם זה מעניין אותך, אשמח לספק לך פרטים נוספים.

מוזמנת להתקשר אליי או להשאיר את פרטייך באתר ואחזור אלייך בהקדם.

ד”ר פנינה ארד: 0507865822

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל